Saturday, June 21, 2008

Penatnya...

Duhai diri...duhai hati...penatnya terasa...
Dua tahun lepas aku tak begini...dua tahun lepas aku bebas...
Tapi sekarang...

Ya, penat memang penat. Tapi itulah yang membahagiakan.. Dulu diri ini terasa kosong. Hari-hari yang berlalu bagaikan helaian kertas putih. Tiada warna penyeri yang mencorakkan kehidupan. Tiada cerita suka dan duka perjuangan..
Duhai diri...duhai hati...
Kadangkala aku alpa...
Tetapi Allah sentiasa bersama...Dialah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.
Tika aku lalai, Dialah yang mengingatkan...

"Syuhada, boleh tak tolong jadi AJK Kuliah Maghrib?"
"Kak Syu, jom la join usrah kami."
"Syuhada, Makcik Liza mintak kamu tolong untuk aktiviti surau ni. Jangan lari ye..."

Bila diri ini hampir terlupa tujuan sebenar berada di dunia, terasa ditarik kembali ke jalanNya...
Ya Allah...betapa aku ini hambaMu yang hina...
Aku leka... Aku leka Ya Allah...
Berikanlah aku sinar hidayahMu
Janganlah kau palingkan pandanganMu dariku Ya Allah
Hanya kepadaMu aku berserah

Sekali aku melangkah ke jalan ini
Ujian dan dugaan mencanak tiba
Tabahkanlah hatiku Ya Allah
Kuatkanlah diriku
Nafsuku bukan sesuatu yang mudah dilawan... tetapi akan ku cuba
dan cuba...dan cuba lagi...
Perjuangan itu belum selesai...

0 lontaran pandangan:

 
Blogger Templates by Wishafriend.com