Friday, June 13, 2008

Doaku Untukmu


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang,Ya Allah Ya Tuhan Kami, Limpahkanlah kurniaMu kepada Nabi junjungan kami, utusanMu Muhammad S.A.W, berikanlah Baginda darjat yang tinggi dan terpuji yang telah Engkau janjikan. Kurniakanlah kesejahteraan kepada keluarga Baginda dan para sahabat solihin, ulama dan tabi’in, para wali dan imam di kalangan umat baginda.


Ya Allah Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Berikanlah kekuatan kepada saudara-saudara kami di Palestin. Anugerahkanlah mereka ketabahan dan kesabaran dalam menghadapi ujianMu yang amat getir ini. Kasihanilah mereka, lindungilah dan payungilah mereka dari kekejaman kaum kafir .


Ya Allah Ya Rabbul A’lamin, sesungguhnya Engkau telah menjanjikan syurga dan kemudahan Siratul Mustaqim kepada para Syuhada, maka kau letakkanlah saudara-saudara kami di Palestin, dikalangan para Syuhada. Ya Allah, mereka berjuang bukan kerana nama, bukan kerana harta. Mereka berjuang kerana ingin mempertahankan tanah suciMu, mereka Syahid kerana menegakkan agamaMU, Ya Allah. Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui setiap sesuatu yang ada di hati hambaMU.


Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim, terdapat halangan antara kami untuk berjuang bersama mereka, maka jadikanlah doa kami ini sebagai senjata kepada mereka. Jadikanlah ingatan kami ini sebagai pertolongan kepada mereka, jadikanlah kasih sayang kami sebagai kudrat dan dorongan kepada mereka. Dekatkanlah hati kami kepada mereka agar dapat kami menyelami perjuangan mereka.


Ya Allah, Ya Zaljalali wal Ikram, tiada Tuhan melainkan Engkau, sesungguhnya kami tergolong dalam golongan yang menzalimi diri sendiri. Engkau ampunkanlah dosa kami, ampunkanlah dosa kedua ibu bapa kami, ampunkanlah dosa kaum muslimin dan muslimat yang masih hidup dan yang telah kembali kepadaMU. Ampunkanlah dosa rakyat Palestin dan umat Islam di seluruh penjuru dunia. Berikanlah kekuatan kepada kami dalam menghadapi musuh-musuhMu. Makbulkanlah doa kami, Ya Tuhan sekalian alam. Amin…


P/s: Sabda Rasulullah S.A.W., Diriwayatkan oleh Abu Hurairah R.A, “ Barangsiapa yang menunjuk ke arah kebaikan, dan yang ditunjuk itu berbuat baik seolah-olah dia yang melakukannya. Barangsiapa yang menunjuk ke arah keburukan, dan yang ditunjuk itu berlaku buruk, seolah-olah dia juga yang melakukannya”

Ingatlah, jika kita mengajar satu lafaz dari Al-Quran kepada seseorang, dan jika orang itu kelak menjadi ilmuwan Al-Quran, seolah-olah kita juga ilmuwan itu. Dan jika kita mengajar orang bergelek dan menari di pentas dan kelak orang itu menjadi masyur kerana tarian geleknya, maka seolah-olah kita pun bergelek juga. Moralnya, fikirlah sendiri.

0 lontaran pandangan:

 
Blogger Templates by Wishafriend.com