Saturday, February 7, 2009

Tragedi Gaza Berulang di Perak??

IPOH, 7 Feb (Hrkh) - Saban hari rakyat Malaysia disajikan dengan berita tragedi di Semenanjung Gaza dan penderitaan rakyat Palestin, khususnya melalui televisyen.

Bagaimanapun, perkembangan di Kuala Kangsar semalam, selepas solat Jumaat di Masjid Ubudiyyah, apabila pasukan FRU melepaskan tembakan gas pemedih mata untuk menyuraikan perhimpunan yang membantah perlantikan Menteri Besar baru.

Seorang penulis blog, Azizul NIzam Zulkifli memberitahu beliau melihat Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Dr Lo' Lo' Mohd Ghazali menitiskan airmata apabila merawat seorang kanak-kanak sekolah yang berusia 10 tahun pengsan akibat asap tebal gas.

Melalui siaran TV, rakyat Malaysia dan juga warga antarabangsa dapat menyaksikan gas pemedih mata dibedil anggota FRU ke dalam masjid.

Tidak kira yang muda mahupun yang tua, mereka dilayan secara kasar oleh anggota FRU. Ramai yang sesak nafas dan pedih mata akibat gas tersebut. Masjid bukan lagi tempat yang selamat daripada serangan polis.

Anggota pasukan keselamatan digunakan sebagai perisai untuk menenggelamkan suara rakyat yang mahu peruntukan Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak dilaksanakan secara adil.

Rakyat Perak menyedari bahawa penyingkiran Dato' Seri Ir Mohamad Nizar Jamaluddin daripada jawatan menteri besar adalah tidak sah dan bercanggah dengan Perlembagaan Negeri.

Rakyat hari ini tidak mudah lagi untuk diperbodohkan oleh media pengampu dengan label-label buruk kepada Nizar, misalnya sebagai "penderhaka" dan sebagainya.

"Bubarkan sahaja Dun Perak," itulah pinta majoriti rakyat.

Diambil dari:
HarakahDaily.Net

0 lontaran pandangan:

 
Blogger Templates by Wishafriend.com