Tuesday, February 17, 2009

Buku: 40 Rabbana


Buku doa 40 Rabbana ini adalah terbitan sahabat saya sendiri, Ustazah Suraya. Ianya merangkumi 40 ayat-ayat al-Quran yang dimulakan dengan Rabbana. Ada yang bertanya kaifiatnya membaca 40 Rabbana ni tp jawapan saya; tiada. Jawapan yang saya ambil dari Ustazah Suraya sendiri (",)

Analoginya begini...
Andaikan anda sedang berjalan-jalan di bandar dan seorang pelancong dari Indonesia datang bertanyakan arah panduan jalan. Anda menjawab persoalannya dengan berbahasa Melayu. Ya...semestinya dia faham kerana kita dan bangsa Indonesia adalah sama; dua-duanya dari rumpun Melayu juga. Tapi semestinya dia akan lebih senang hati jika kita menggunakan bahasanya. Bila orang luar menggunakan bahasa kita, kita akan merasa lebih rapat dengannya bukan?
Begitu juga apabila kita berdoa. Ya...Allah memahami semua bahasa dunia. Tapi semestinya yang lebih baik, lebih dekat, lebih seronok jika berdoa dengan bahasa arab. Apatah lagi jika ayat-ayat doa itu diambil dari ayat-ayat Al-Quran sendiri; ayat-ayat dari Allah. Dan jika dikaji, 40 Rabbana ini lengkap merangkumi segala jenis doa.

Harganya cuma RM2. Tiada untung yang diambil kerana tujuannya hanya untuk sebaran umum. Jika ada yang berminat untuk membeli, boleh hubungi saya. Ada yang menjadikannya pemberian ketika majlis perkahwinan dan pelbagai lagi. Jadi untuk membuat tempahan, dalam blog ni je pn takpe ^_^

Sesungguhnya Allah itu Maha Bijaksana, Maha Mengetahui, lagi Maha Agung. Salah silap harap diperbetulkan.

3 lontaran pandangan:

Anonymous said...

mcmcnaer nak hubungi akak?sy nak beli ler buku nie...
ajoy_grone@yahoo.com

Anonymous said...

Salam... mcmna saya nak order...?? Tolong bantu

Unknown said...

Assalamualaikum...

Dah lama mencari buku ni...bgmn saya nak oder. Alhamdulillah jumpa juga ....

 
Blogger Templates by Wishafriend.com