Tuesday, February 17, 2009

H.Y.P.E.R.T.E.N.S.I.O.N.

Hari-hari kena asak.
Hari-hari kena tekan.
Hari-hari tak tahu macam mana nak cakap supaya orang boleh faham yang kita ni tak suka tabiat dia.
Hari-hari tak tahu macam mana nak buat supaya tak tidur lewat.
Hari-hari banyak kerja.
Argh..!! TENSION!

Saya ni seorang yang pemendam. Tak tahu luahkan perasaan (sekarang dah ok sikit), tak tahu nak tegur orang, dan tak tahu nak kata "TAK NAK" secara terus terang. Jadi bila terlalu banyak asakan perasaan dan minda, saya mula jadi tak keruan. Mula la rasa nak mengamuk tak tentu pasal... Tapi dalam khayalan semata-mata kerana bukan sikap saya untuk marah dan menengking secara tiba-tiba.

Kenapa la saya jadi macam ni...?

Bila difikirkan kembali... Bermuhasabah di malam yang sunyi... Barulah akal yang sihat dapat berfikir secara waras. Baru saya sedar yang saya dah makin jauh dari Allah. Dah lama mata tak menangis kerana Allah. Dah lama tak bangun malam sujud kepada Allah. Buku-buku agama, usrah, ceramah, dan kerja-kerja agama pun sudah 'bersawang'...

Cantiknya Allah jadikan dugaan dan cabaran itu untuk manusia sebagai satu pemangkin untuk kita ingat kepadaNya. Rasanya jika tidak diberi HYPERTENSION ni kepada saya, tak beringat-ingat la kot. Alhamdulillah.. Segala puji hanya untuk Allah.

_*berfikir dan berfikir*_

2 lontaran pandangan:

Mohd Saifuddin Ishak said...

hypertension 2 bkn ke darah tinggi???

kalu kiter tension bnyak2 pon leh jd darah tinggi ek..??

Cahaya Pejuang said...

xpe..xpe..sbb akak ada darah rendah.hehehe =P

 
Blogger Templates by Wishafriend.com