Saturday, February 7, 2009

Politik dan Pelajar.

Politik adalah sebahagian dari Islam. Siapa yang tak ambil endah dengan politik DUNIA mahupun yang berlaku di NEGARA SENDIRI, sama lah dengan tidak mengendahkan isu umat Islam.

Rata-rata pelajar di Malaysia tidak mahu, takut, dan tidak punya minat untuk mengikuti perkembangan politik negara. Ada yang mengikuti tetapi tidak mahu turut serta, ada yang tidak mahu mengikuti langsung, dan yang paling mengecewakan... Ada yang tidak mahu mengikuti perkembangan politik di negara sendiri tetapi lebih berminat dengan perkembangan politik di luar negara. Apakah kita tidak sama dengan mereka di luar sana? Apakah isu politik di negara sendiri kurang penting berbanding isu politik dunia?

Menyatakan isu kekesalan terhadap kebanyakkan pelajar Malaysia, mereka cemerlang dalam menyuarakan ketidakpuasan hati terhadap isu umat Islam di Palestin. Perhimpunan, boikot, bakar bendera, laungan suara, macam-macam bentuk penentangan yang dibuat semata-mata ingin menunjukkan rasa tidak puas hati terhadap apa yang berlaku di Palestin. Jadi, mengapa tidak berbuat perkara yang sama terhadap isu penindasan dan penghinaan Islam di negara sendiri?

Hamas dan Fatah: Mana satu pilihan anda??
Yang mengambil dan memperjuangkan politik Islam di negara sendiri adalah sama dengan Hamas.
Yang memencilkan dan berdiam diri adalah sama dengan Fatah.

Tepuk dada tanya iman. Apakah anda akan berjuang bersama Hamas jika dihantar kesana, atau adakah anda akan bertukar fikiran dan mengikuti Fatah? Jawapannya ada dalam diri anda sekarang. Sedangkan di negara sendiri hati kita sudah tidak kuat dan takut berjuang demi menegakkan Islam di negara sendiri, apakah kita akan menjadi HERO yang berani di negara Palestin yang pastinya lebih dasyat situasinya??

من بات ولم يهتم بأمر المسلمين فليس منهم

"Barang siapa yang tidur nyenyak dan tidak mengambil peduli urusan umat Islam maka ia bukan dari golongan mereka." (Riwayat Al-Baihaqi dalam "Shuab Al-Iman"At-Tabari,Abu Nua'im dalam "hilyah"dan Al-Hakim)

Jadi apa tunggu lagi..? Jalankan tanggungjawab mu sekarang!!

0 lontaran pandangan:

 
Blogger Templates by Wishafriend.com