Monday, November 3, 2008

Exam Mood~


Alhamdulillah..akhirnya terlepas sudah dari kejaran-kejaran masa untuk menyiapkan assignment yang tanpa henti dan tanpa belas kasihan datangnya. Bertubi-tubi hingga menyesakkan dada. Hiperbola? Sama sekali tidak.


Di kala sibuk melayan masa dan tugasan-tugasan yang ada, kadangkala hampir terlupa pada tugasan sebagai seorang hamba yang masih mencari jalan ke syurga. bukan hampir, malah memang sudah terlupa! Syaitan menyanyi lagu riang. Usaha mereka menyesatkan seorang anak Adam sudah berjaya. Astaghfirullah al-azim...


Memang diakui, kadangkala kita terasa bagaikan perlu dan penting mendahulukan assignment dari hal-hal yang lain. Hinggakan adakalanya sanggup melewatkan waktu solat semata-mata untuk mengejar masa menyiapkan assignment. Apakah dengan perbuatan itu assignment kita akan lebih hebat? Lebih cepat disiapkan? Idea senang keluar?


Bila tibanya musim peperiksaan ni, barulah terasa keringnya hati dari zikir munajat, dari solat-solat sunat, dari tahajjud di malam hari kepada Allah..


Moga masih ada kesempatan untuk bertaubat dan masih terbuka pintu-pintu keberkatan untuk ilmu yang telah diperolehi. Amin

0 lontaran pandangan:

 
Blogger Templates by Wishafriend.com